A karbantartási munkák helye: a.) Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal 1052 Budapest, Városház utca 9-11. szám alatti épülete, nettó szintek területe cca. 58 000 m2 szintjeinek száma épületszárnyanként változó 3-4-5 emelet, és 5 épületszárnyból áll; valamint b.) 1083 Budapest, Leonardo da Vinci köz 2. szám alatt található irattár épület, melynek alapterülete cca. 8 000 m2, szintek száma 3 emelet. A feladat a fenti épületekben telepített vagyonvédelmi rendszerek határozott idejű vállalkozási keretszerződés keretein belül történő teljes körű karbantartása, felülvizsgálata és javítása. 1. Rendszeres /negyedéves/ felülvizsgálati és karbantartási feladatok: 1.a. A karbantartás, felülvizsgálat körébe tartozik (általános feladat leírás): - a rendszerek eszközeinek, berendezéseinek, működőképesség szempontjából történő ellenőrzése, működési próbája; - a rendszer működést szolgáló feladatok elvégzése; - a rendszerelemek, kamerák, egyéb eszközök műszaki állapotának fenntartását célzó tisztítási tevékenység; - a környezeti feltételek, illetve a kezelő személyzet felkészültségének ellenőrzése; - hiba, téves riasztás, nem megfelelő működés esetén a hiba ok feltárása és a hiba elhárítása érdekében a perifériák részletesebb vizsgálata. 1.b. Részletes feladatmeghatározás a rendszer eszközeinek, berendezéseinek kapcsán: Video megfigyelő rendszer (CCTV): 1. Kameraházak, objektívek tisztítása: kültéri kamerák és rendszámfelismerő kamerák esetében negyedévente, egyéb kameráknál szükség esetén. 2. Videó felügyeleti központon történt ellenőrzést követően szükség esetén fókusz és zoom finomhangolás. 3. Háttér számítógépek műszaki ellenőrzése, belső tisztítása. 4. Szerverek, NAS-ok merevlemezeinek szoftveres ellenőrzése, különös tekintettel a lemezkondícióra és a becsült hátralévő élettartamra. 5. Szoftver ellenőrzés, operációs rendszer frissítése. 6. Meghibásodás vagy kamerakép-vesztés esetén: a. táp ellenőrzése; b. rögzítő csavarok, kötések ellenőrzése. Behatolás jelző rendszer 1. Behatolás jelző központ jelzéseinek ellenőrzése. 2. Érzékelők szükség szerinti tisztítása. 3. Érzékelő nem megfelelő működése esetén: a. csatlakozók ellenőrzése; b. érzékenység ellenőrzése. 4. Behatolás jelző központon a tápegységek és akkumulátorok ellenőrzése. 5. Modulok ellenőrzése. 6. Próbariasztás. 7. Szoftver ellenőrzés. Beléptető rendszer 1. Terminálok meglétének és állapotának ellenőrzése a beléptető szoftverben. 2. Akkumulátorok, tápegységek állapotának ellenőrzése a felügyeleti központban. 3. Kártyaolvasók működésének ellenőrzése. 4. Elektromos zárfogadók ellenőrzése, szükség esetén zsírozása. 5. Ajtóbehúzók ellenőrzése, szükség esetén beállítása. 6. Vésznyitók, nyomógombok működésének ellenőrzése. 7. Sorompók mechanikai ellenőrzése, csapágyainak szükség szerinti zsírozása, olajcsere szükségességének vizsgálata. 8. Sorompó biztonsági hurkainak ellenőrzése. 9. Sorompó infrasorompójának ellenőrzése, szükség esetén tisztítása. 10. Easygate LX üvegeinek és az üvegekkel érintkező kefék tisztítása. 11. Easygate LX kapu mozgatható üvegpanel hintájának ellenőrzése. 12. Vendégkártya elnyelők műszaki ellenőrzése, mozgó alkatrészeinek szükség szerinti zsírozása. 13. Kártyanyomtató ellenőrzése és szükség szerinti tisztítása. 14. Rendszámfelismerő rendszer ellenőrzése. Hálózati eszközök 1. Kliens gépek belső tisztítása. 2. Hálózat ellenőrzése. 3. Rack szekrények takarítása. 4. Szünetmentes tápegységek akkutesztjének elvégzése. Kulcsmenedzser rendszer 1.Berendezések funkcionális ellenőrzése. 2. Tisztítás. 3. Szoftver beállítások (működés ellenőrzése, programozás). A felülvizsgálati, karbantartási tevékenység körébe tartoznak a fenti rendszerek hálózati aktív és inaktív elemei is. A feladatok magukba foglalják a vizsgálatok, karbantartások nyilvántartására vonatkozó adminisztrációt, valamint műszaki megoldásokra vonatkozó írásbeli javaslatokat is. 2. Karbantartáson kívüli hibaelhárítási, javítási munkák:
A hibaelhárítási, javítási tevékenység a vagyonvédelmi, mechanikai, biztonságtechnikai rendszer valamely alkotóelemében bekövetkező, olyan előre nem látható hibák javítása, szoftverek frissítése, mely hibák a vagyonvédelem kockázatát olyan mértékben növelik meg, hogy gyors, illetve azonnali kiküszöbölésük nem halogatható. Ajánlatkérő – a hiba által előállt helyzet vagyonvédelmi kockázatától függően – kérhet:
Rendkívüli /sürgősségi/ felülvizsgálatot és javítást, amely esetében a bejelentést követően legkésőbb 4 órán belül a hibaelhárítást meg kell kezdeni.
3. Oktatás:
A fentiekben részletezett rendszeres felülvizsgálat és karbantartás, rendkívüli felülvizsgálat és karbantartás, valamint javítási munkák végzésén túl a nyertes ajánlattevőnek évente legalább egy alkalommal a telepített rendszerek üzemeltetésére vonatkozó oktatást, továbbképzést kell tartani, amennyiben Ajánlatkérő erre igényt tart.