főosztályvezető-helyettes: dr. Kührner László
telefon: +36 (1) 999-9181
email: kuhrner.laszlo@budapest.hu
A Szociálpolitikai Főosztály alapvető feladata a Fővárosi Önkormányzat hatáskörébe tartozó szociálpolitikai, lakásgazdálkodási, és rendkívüli települési támogatási feladatok ellátása, valamint a Fővárosi Önkormányzat fenntartásában működő idősek otthonai, nyugdíjas házak szakmai felügyelete.
Közvetlen főosztályvezetői irányítás alatt ellátott feladatok:
Irányítja, koordinálja a szakmai felügyelete alá tartozó intézmények ellátottjai tekintetében a veszélyhelyzetekben szükséges rendkívüli intézkedések, feladatok ellátását. Koordinálja a szociális intézményrendszer bővítését, fejlesztését elősegítő pályázati projektekkel kapcsolatos feladatok ellátását.
Szervezeti egységek:
- Szociális Igazgatási és Ellátási Osztály
- Lakásgazdálkodási Osztály
- Társadalompolitikai Stratégiai Osztály
- Lakhatási Szolgáltatások Osztálya
- Támogatási Osztály (1087 Budapest, Könyves K. krt. 84.)
- Szociális Társadalmi Innovációs Csoport
- Egészségpolitikai Csoport
Szociális Igazgatási és Ellátási Osztály
osztályvezető: Kovács Barbara Nóra
telefon: +36 (1) 327-1189
email: Kovacs.Barbara@budapest.hu
Ellátja a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények (idősotthonok), a Budapesti Módszertani Központ és Intézményei szakmai felügyeletét, előkészíti ezek működésével, jogorvoslati kérelmekkel kapcsolatos döntések meghozatalát. Előkészíti a szociális intézményrendszer bővítését, fejlesztését elősegítő pályázati projekteket, a nem Fővárosi Önkormányzat fenntartásában szociális területen működő szervezetekkel kötendő közszolgáltatási szerződést, támogatási megállapodást. Ellátja a Felvételt Előkészítő Csoport (1054 Budapest, Bajcsy Zsilinszky út 36-38.) működésének szakmai felügyeletét, irányítását.
Lakásgazdálkodási Osztály
osztályvezető: dr. Járfás Andrea Gabriella
telefon: +36 (1) 999-9425
email: jarfas.andrea.g@budapest.hu
Ellátja a Budapest Főváros Önkormányzatának tulajdonában lévő – és a Főosztály vagyongazdai körébe tartozó – lakások bérbeadásával kapcsolatos feladatokat, valamint a Budapest Főváros Önkormányzatát megillető bérlőkiválasztási jogok hasznosítására irányuló önkormányzati döntések előkészítésével, végrehajtásával összefüggő feladatokat.
A fővárosi tulajdonú lakásokkal való gazdálkodással és a lakások bérbeadásával kapcsolatos feladatok körében többek között:
- elvégzi lakáspályázat kiírásának és a pályázati eljárás lebonyolításának feladatát,
- ellátja a lakásbérleti szerződések – és a lakásgazdálkodással összefüggő (részletfizetési, lakásfelújítási, bérlőkiválasztási jogra vonatkozó) megállapodások – előkészítésének feladatát,
- ellátja a Főosztály vagyongazdai körébe tartozó ingatlanokra vonatkozó tulajdonosi hozzájárulások megadásával kapcsolatos feladatokat
- előkészíti a fővárosi lakásgazdálkodás átfogó szemléletét igénylő összefoglalókat
Felügyeli és szakmailag irányítja a fővárosi tulajdonú lakóépületek és lakások Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ Zrt. (BFVK Zrt.) általi kezelését és üzemeltetését.
Ellátja a további bérbeadói feladatokat, így különösen:
- kapcsolatot tart lakásbérlőkkel és érdeklődőkkel,
- bérleményellenőrzést végez,
- ügyfélszolgálati idejében ügyfélfogadást tart,
- kérelemre tájékoztatást nyújt a Főváros által kínált lakhatási lehetőségekről,
- figyelemmel kíséri a bérleti jogviszonyokat, melynek során megteszi a szükségessé vált intézkedéseket (pl. felhívja a tartozást felhalmozó bérlő figyelmét a kerületi önkormányzat vagy más szerv által nyújtható támogatásokra)
- figyelemmel kíséri a jogszabályváltozásokat, melyeket a gyakorlatba átültet.
Társadalompolitikai Stratégiai Osztály
osztályvezető: Faragó Renáta
telefon: +36 (30) 744 10 23
email: farago.renata@budapest.hu
Ellátja a Fővárosi Önkormányzat szociálpolitikai, társadalompolitikai stratégiáiban meghatározott feladatok előkészítésének és végrehajtásának koordinációs feladatait, és szakmailag irányítja e feladatok végrehajtását.
Lakhatási Szolgáltatások Osztálya
osztályvezető: Virág Tamás
telefon: +36 (1) 327-1950
email: Virag.Tamas@budapest.hu
Szociális munka biztosításával segíti a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő lakásokban, nyugdíjasházakban élő bérlőket és lakáshasználókat, és közreműködik a főváros más lakói számára elérhető lakhatási szolgáltatások koordinációjában, működtetésében. Ellátja a Budapest Főváros az Affordable Housing for All (AHA Budapest) projekt részeként működő Lakhatási Iroda feladatait, valamint részt vesz a bérleti díjhátralékkal és energiaszegénységgel küzdő háztartások azonosítására alkalmas Korai Előrejelző Rendszer kialakításában, és preventív szociális és energetikai beavatkozások felkínálásában.
Támogatási Osztály (1087 Budapest, Könyves K. krt. 84.)
osztályvezető: Kiss Csaba
telefon: +36 (1) 327-1905
email: KissCs@budapest.hu
Ellátja a Budapest főváros területén tartózkodó rászoruló személyek rendkívüli települési támogatásával kapcsolatos feladatokat, előkészíti az ezekkel kapcsolatos döntést, intézi a támogatás kifizetésével összefüggő feladatokat.
Szociális Társadalmi Innovációs Csoport
csoportvezető: Danics Judit
telefon: + 36 (1) 999-9277
email: Danics.Judit@budapest.hu
Ellátja:
- az Idősek Információs Pontjának (IIP) működtetését,
- a IIP munkájában résztvevő önkéntesekkel kapcsolatos feladatokat,
- a közösségi költségvetés szociálpolitikai területet érintő nyertes ötleteinek megvalósítását,
- a hajléktalan konzorcium támogatási szerződésének koordinálását,
- a Fővárosi Lakásrezsi-támogatás benyújtásával kapcsolatos koordinálási feladatokat.
Egészségpolitikai Csoport
csoportvezető: Dózsa Csaba László
telefon: +36 (1) 327-1478
email: dozsa.csaba@budapest.hu
Az Egészségpolitikai Csoport (a továbbiakban: EPCs) részben az Egészséges Budapest Programnak (EBP) a Fővárosi Önkormányzathoz és a Főpolgármesteri Hivatalhoz kapcsolódó feladataival foglalkozik 2021. óta, mely elsődlegesen a CT-MR diagnosztikai várólisták csökkentésére létrehozott program. Ezt az ún. „A” modult 2020. novembere óta részben együttműködési megállapodások keretében egyes kerületi önkormányzati szakrendelők, részben közbeszerzésen kiválasztott és szerződtetett állami vagy magán egészségügyi CT és MR szolgáltatók által valósítja meg. Az EPCs további feladata, hogy előkészítse, koordinálja, finanszírozza és ellenőrizze a szintén az EBP forrásból 2023. május hónaptól megvalósuló ún. onkológiai betegútszervezési „B” modult, melyet együttműködési megállapodások alapján egyes fővárosi kerületek járóbeteg szakrendelői, egészségügyi szolgálatai látnak el. Továbbá közreműködik az EBP végrehajtását szolgáló lakossági kommunikációs feladatok előkészítésében, ellenőrzésében.