Főpolgármesteri Hivatal főosztályai, irodái

Költségvetési Tervezési és Felügyeleti Főosztály

1052 Budapest, Városház utca 9-11.

1052 Budapest, Városház utca 9-11.

+36 1 327-1121

Ruzsák Zsuzsanna

A Költségvetési Tervezési és Felügyeleti Főosztály feladata a Fővárosi Önkormányzat költségvetési irányelveinek és a gazdasági programjának végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása, a Fővárosi Önkormányzat éves költségvetésének, továbbá a Főpolgármesteri Hivatal elemi szintű költségvetésének tervezése, előkészítése, valamint azok végrehajtása során a szükséges módosításuk előkészítése, a működési és a felhalmozási feladatok során felmerülő, előre nem látható költségvetési‑pénzügyi vonzatú finanszírozási kérdések kezelése.

A Költségvetési Tervezési és Felügyeleti Főosztály ellátja a költségvetési szerv önkormányzati intézmények gazdálkodási tevékenységének pénzügyi felügyeletét, továbbá a Fővárosi Önkormányzat által nyújtott támogatások, illetve a Fővárosi Önkormányzat részére nyújtott támogatások pénzügyi bonyolításával és felügyeletével összefüggő feladatokat.

 

A Főosztályon belül működő Osztályok:

 

 

Költségvetéstervezési Osztály:

 

 

Tevékenységi kör:

 

A Költségvetéstervezési Osztály feladatai

 

  • ellátja a Fővárosi Önkormányzat éves költségvetésével, valamint a Főpolgármesteri Hivatal költségvetésének és ezek módosításának tervezésével, előkészítésével összefüggő feladatokat,
  • előkészíti a költségvetési rendelet módosítására vonatkozó előterjesztéseket,
  • előkészíti a Fővárosi Önkormányzat és a Főpolgármesteri Hivatal a költségvetési rendelet szerinti elemi szintű költségvetésével kapcsolatos döntést,
  • végrehajtja a Fővárosi Önkormányzat költségvetési irányelveit és gazdasági programját,
  • ellátja az átruházott hatáskörű évközi előirányzat módosításokkal kapcsolatos feladatokat,
  • ellátja a Fővárosi Önkormányzat és a Főpolgármesteri Hivatal előirányzatainak rendezésével és módosításával kapcsolatos feladatokat,
  • a PIR költségvetéstervezési modulja (továbbiakban: PIR-KTM) tekintetében ellátja az alkalmazásával összefüggő költségvetési tervezési és nyilvántartási tevékenység szakmai irányítását és koordinációját,
  • közreműködik a PIR-KTM alkalmazás fejlesztésével, karbantartásával, megbízható folyamatos működésének biztosításával összefüggő feladatok ellátásában,
  • ellátja a költségvetési szerv önkormányzati intézmények előirányzat-módosításával kapcsolatos feladatokat,
  • koordinálja a költségvetési szerv önkormányzati intézmény költségvetési rendelet szerinti elemi szintű költségvetésének összeállítását, illetve jóváhagyásával kapcsolatos feladatokat,
  • a feladatkörében érintett önálló szervezeti egységgel együttműködve ellátja a feladatmutatóhoz kötött állami támogatások összefüggésében beérkező adatok összefoglalásával kapcsolatos feladatokat,
  • ellátja -a Humánerőforrás-menedzsment Főosztállyal együttműködve- a Fővárosi Önkormányzat és a Főpolgármesteri Hivatal munkaerő-gazdálkodásával összefüggő központi költségvetési hozzájárulás, támogatás igénylésével kapcsolatos adatszolgáltatási feladatokat,
  • havonta jelentést készít az önkormányzati és hivatali címkódok tekintetében a pénzügyi teljesítés, a megvalósulás és a források alakulásáról,
  • ellátja a beruházás, felhalmozási feladat során felmerülő, előre nem látható költségvetési, pénzügyi vonzatú előirányzat-módosítási igényekkel kapcsolatos feladatokat,
  • ellátja - Költségvetésfelügyeleti Osztállyal együttműködve - a felhalmozási feladatokhoz kapcsolódó határozatok, többéves kötelezettségvállalások tervezésével összefüggő feladatokat,
  • nyilvántartást vezet az egyes kiadási előirányzatokhoz a tárgyévet követő évi vagy azt követő évi előirányzat terhére vállalt kötelezettségvállalásokról,
  • közreműködik a feladatkörébe tartozó, más önálló szervezeti egység előterjesztésének költségvetési, gazdálkodási vonatkozású előkészítésében,
  • ellátja a feladatkörébe tartozó, más önálló szervezeti egység által előkészített előterjesztés költségvetési-gazdálkodási szempontú véleményezését.

 

Csoportok

 

Felhalmozási feladatokat kezelő költségvetési Csoport

 

                

 

Működési feladatokat kezelő költségvetési Csoport

 

Csoportvezető:                                 Seres Diána

Telefonszám:                                   +36 1 999 9282

Elektronikus levélcím:                     seresd@budapest.hu

 

Költségvetési folyamatokat támogató Csoport

 

Csoportvezető:                                 Parti Zsuzsanna

Telefonszám:                                   +36 1 327-1295

Elektronikus levélcím:                     PartiZs@budapest.hu

 

 

 

Költségvetésfelügyeleti Osztály

 

Osztályvezető:                      Simonné Fazekas Erika

 

Telefonszám:                        + 36 1 999 8089

 

Elektronikus levélcím:         simonne.fazekas.e@budapest.hu

 

Tevékenységi kör:

 

  • költségvetés ellenőrzésével összefüggő feladati során ellátja a költségvetési szerv önkormányzati intézmények költségvetési rendelet szerinti elemi szintű költségvetése szakmai ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat,
  • részt vesz a vis maior céltartalék fővárosi önkormányzati költségvetési intézmény által kezdeményezett felhasználásával kapcsolatos döntést előkészítésében,
  • ellenőrzi az költségvetési szerv önkormányzati intézmények havi finanszírozási igényeit,
  • koordinálja a költségvetési szerv a költségvetési rendelet szerinti elemi szintű költségvetésének összeállítását, illetve ellátja az intézmény költségvetésének jóváhagyásával kapcsolatos feladatokat,
  • a feladatkörében érintett önálló szervezeti egységgel együttműködve ellátja a feladatmutatóhoz kötött állami támogatások igénylésével, pótigénylésével, lemondásával és elszámolásával kapcsolatos feladatokat,
  • ellátja -a Humánerőforrás-menedzsment Főosztállyal együttműködve- az önkormányzati intézményei munkaerő-gazdálkodásával összefüggő központi költségvetési hozzájárulás, támogatás igénylésével kapcsolatos adatszolgáltatási feladatokat,
  • ellátja – a Pénzügyi, Számviteli és Vagyonnyilvántartási Főosztállyal együttműködve – a költségvetési szerv önkormányzati intézmények költségvetésének, költségvetési jelentésének, beszámolójának, pénzmaradványának számszaki és szabályszerűségi ellenőrzésével, összesítésével kapcsolatos feladatokat,
  • folyamatosan nyomon követi a költségvetési szerv önkormányzati intézmények finanszírozásának változásait, költségvetésük teljesítését, gondoskodik az költségvetési szerv önkormányzati intézmények ütemezett pénzellátásáról,
  • ellátja a Fővárosi Önkormányzat általnyújtott támogatások végrehajtásával összefüggő pénzügyi ellenőrzési, elszámolási, közzétételi feladatokat,
  • a kapott támogatások tekintetében egységes pénzügyi nyilvántartást vezet,
  • a beruházásokkal kapcsolatban gondoskodik a külső források lehívásáról,
  • ellátja – a Költségvetéstervezési Osztállyal együttműködve - a felhalmozási feladatokhoz kapcsolódó határozatok, többéves kötelezettségvállalások tervezésével összefüggő feladatokat,
  • részt vesz - a Klíma- és Környezetügyi Főosztállyal együttműködve – a pénzügyi tervek vonatkozásában a klíma-, környezetvédelmi és energetikai célú kísérleti (pilot) projektek szakmai tartalmának előkészítésében,
  • részt vesz – a Közbeszerzési és Projektmenedzsment Főosztállyal együttműködve - a pénzügyi tervek vonatkozásában a külső támogatások felhasználásával megvalósítani kívánt projektek megvalósításának nyomon követésével és ellenőrzésével összefüggő feladatokban,
  • ellátja a közpénzek felhasználásával, a köztulajdon használatának nyilvánosságával összefüggő adatok közzétételével összefüggő feladatokat,
  • közreműködik a feladatkörébe tartozó, más önálló szervezeti egység előterjesztésének költségvetési, gazdálkodási vonatkozású előkészítésében,
  • ellátja a feladatkörébe tartozó, más önálló szervezeti egység által előkészített előterjesztés költségvetési-gazdálkodási szempontú véleményezését.

 

 

Intézményfelügyeleti Csoport

 

Csoportvezető:                     Domokos Anna Anikó

Telefonszám:                        +36 1 999 8085

Elektronikus levélcím:         domokos.anna.a@budapest.hu

 

Támogatásfelügyeleti Csoport

 

Csoportvezető:                    Horváth Klára

Telefonszám:                       +36 1 999 9296

Elektronikus levélcím:         horvath.klara@budapest.hu


Gazdasági Igazgató Irodája

Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pont, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 5. § (1) bekezdés a Fővárosi Önkormányzat éves összevont költségvetésének megállapítása, a Fővárosi Önkormányzat költségvetési gazdálkodása szabályainak meghatározása


Áht. 25. § a Fővárosi Önkormányzat átmeneti finanszírozásának és gazdálkodásának szabályai